Thursday, September 19, 2013

Alasan Nad Lewat Sampai Pejabat




assalamualaikum dan selamat pagi bagi semua yang ade kat malaysia.. selamat malam bagi korang yang ada kat Brisbane n Italy skang...lalalaaaa

korang ingat aku sengaja ke lambat masuk opis ni? aku adalah jenis yang will be there sharp in time.. tapi ade sebab sebab yang sangat KURANG PANDAI memang mengakibatkan aku lambat. nampak tu dah guna perkataan mase blaja kat sekolah rendah dolu-dolu... MENGAKIBATKAN.... perhhh

skang ni aku xnak salah kan sape-sape lah kan... sebab aku tau korang ni sume jenis ikut undang-undang dan peraturan time tengah driving kan kan...


ye aku tau la kalo traffic light tu kaler MERAH tanda BERHENTI tapi tolooonnngggg laaaaa tengok kat tiang traffic light tu.... ade tak signboard tulis 
BELOK KIRI JIKA TIADA KENDERAAN...
 ade ke tidak?!

Credit to akuspekbiru.blogspot.com

penah nampak x signage ni? penipu la kalo xpenah nampak... kat KL pon dah besepah ok... tipu la...nanti masuk API MERAKA....

pastu dah kuar paper since tahun lepas lagi hal ni... korang kan jenis bace paper punye orang.. so takkan xbace kot hal ni.. its a big deal tahu tak?! xkan nak kne bvuat SOP (Standard Operation Procedure) lak utk camne penggunaan dan pemahaman signage ni? pelissss laahhh!




Keratan Akhbar from Utusan.com

klik la kat keratan akhbar tu kalo xcaye dah masuk paper hal ni... tensi ahkak noqq... so kalo korang kate korang xnampak signage ni bermakna korang dah terlajak kete terlebih dari garisan traffic light tu... kalo ade polis yang bertanggungjawab memang korang kne saman lah kan... or kalo ade orang yang melintas kat garisan tu memang free kne maki lah kan...even maki dalam hati... 
(aku selalu je maki driver yang terlajak kete sampai atas zebra-crossing tu... tapi dalam hati la... kehkehkeh)



Credit to Utusan.com
ye aku tau la korang masih ragu-ragu utk jalan je time lampu merah kan... but make it commonsense-sable lah... bile xde pejalan kaki yang melintas and xde any vehicle yang nak ke kiri tu, ko susup masuk je la pon.. polis won't even bother la macha.. commonlaaaa.... 

nah bace article ni -----> Belok kiri : Pengguna masih ragu-ragu


 so please people...!!! do have some pity on me yang setiap bulan lewat 3 4 minit sebab nak melayan korang yang  
TAK RETI BELOK KIRI JIKA TIADA KENDERAAN ATAU PEJALAN KAKI.

 ok tu je. kbai.



No comments:

Post a Comment

si tomei yang komen